Duurzaamheid: Wij dagen onszelf uit.

Abovo Maxlead daagt uit; onze klanten en onszelf. Wij werken graag voor de uitdagers van de status quo en schromen er niet voor zelf in de spiegel te kijken. Dus ook op het gebied van duurzaamheid.

Abovo Maxlead zet zich in voor de gelijke bereikbaarheid van media-inzet. AM gelooft dat de combinatie van creativiteit, data en media een krachtige middel vormt in de transitie naar een duurzamere samenleving. 

Abovo Maxlead voelt en onderkent de urgentie om duurzame impact te maken. De urgentie om eens goed na te denken over onze plek in de maatschappij, over de ambitie die we hebben en de doelen die we willen nastreven. De urgentie om te luisteren naar de behoefte en verwachtingen van onze klanten en medewerkers, om ambitieuzer te zijn dan compliant. Tot slot de urgentie om keuzes te maken waarmee we piketpaaltjes slaan als bureau van de toekomst.

 

De duurzaamheidspijlers

Voor onze klanten is duurzaamheid eveneens een grote en belangrijke uitdaging. Wij zien het daarom als onze rol om hen daarin naar een hoger kennisniveau te brengen. Soms strategisch, soms tactisch en soms heel operationeel. Deze aanpak resulteert er in dat veel duurzame merken de weg naar ons weten te vinden en onze expertise gebruiken voor meer impact.

Onze duurzaamheidsstrategie is gebaseerd op 3 pijlers:

  • Certificeringen en systemen
  • SDG’s en ESG-beleid
  • Klanten

Certificeringen en systemen

Door middel van certificeringen en systemen krijgen we het eigen huis op orde. We leggen data vast waarmee we CO2- en afvalreductiedoelstellingen bepalen in lijn met het Klimaatakkoord. We voeren energiebesparende maatregelen uit, brengen milieurisico’s in kaart en voldoen aan de wet- en regelgeving.

Abovo Maxlead voelt sterk te behoefte een nóg grotere impact te maken. Daarom werken we hard aan Becoming B Corp en vragen we in 2023 de certificering aan. B Corp is een internationale certificering, een tool en een label voor mensen die impact willen maken en daarvoor (hun) business gebruiken. Deze certificering sluit aan op de impact ambitie van Abovo Maxlead.

Abovo Maxlead heeft beleid en acties ontwikkeld voor het zijn van een diverse en inclusieve werkgever. Daarnaast gaat Abovo Maxlead lange termijn relaties aan met (lokale) leveranciers op het gebied van duurzaam inkopen.

Abovo Maxlead - Afbeelding3 Abovo Maxlead - Afbeelding1 Abovo Maxlead - Afbeelding2Abovo Maxlead - Afbeelding4

 

SDG’s en ESG-beleid

Onderdeel van onze duurzaamheidstransitie is ons ESG-beleid; het gerapporteerde resultaat van onze milieu-, sociale en corporate governance-gegevens inclusief reductiedoelstellingen. We rapporteren over onze SDG-projecten en tonen onze maatschappelijke verantwoordelijkheid.

Op de SDG’s 4, 8, 10 en 17 kan Abovo Maxlead de meeste impact maken. Dat doen wij o.a. door middel van de samenwerking met JINC, onze eigen Academy’s, de samenwerking met MVO Nederland en het behalen van het keurmerk:

Abovo Maxlead - m

In ons ESG-beleid staan de verdere invulling van onze SDG-projecten en -acties staat beschreven. Het ESG-beleid kunt u hier downloaden.

 

Klanten

De écht lange termijn impact realiseert Abovo Maxlead door het samenwerken met klanten. Hun duurzame uitdagingen zijn ook de onze. Gelukkig mag Abovo Maxlead dagelijks met een enorme diversiteit aan klanten samenwerken. Hierdoor kunnen wij de beste lessen leren, binnen enorm veel verschillende branches en sectoren, nationaal, internationaal, lokaal. Daar gaan wij het gesprek aan over belang, noodzaak en praktische aanpak van duurzaamheid in de context van marketing. Wij willen de partner zijn die duurzaam heel concreet kan maken: van duurzame performance KPI’s tot duurzame imago campagne, van CO2-reductiestrategiën tot bijvoorbeeld aan compensatieprojecten. Wij zetten daarbij technologie en creativiteit in om onze klanten te ondersteunen in onze en hun missie op het gebied van een duurzame toekomst.