Abovo Maxlead vraagt B Corp certificering aan

Abovo Maxlead - 1800X800

Abovo Maxlead heeft de aanvraag tot de B Corp certificering ingediend. Hiermee wil Abovo Maxlead voldoen aan de hoge normen op het gebied van maatschappelijk verantwoord ondernemen. In het intensieve certificeringstraject wordt de impact gemeten op vijf thema’s: ‘governance’, ‘workers’, ‘community’, ‘environment’ en ‘customers’. Aan de hand van interviews en uitvoerige controles van bewijsmateriaal zullen analysten van B Lab, de non profit achter de B Corp certificering, het assesment doorlopen. 

B Corp, is een wereldwijd erkende certificering die bedrijven beloont die niet alleen financiële waarde, maar ook waarde voor mens en milieu nastreven. Wereldwijd zijn er ruim 7.400 gecertificeerde B Corps. Niet alleen bekende namen zoals Tony’s Chocolonely, Auping en Fish Tales, Seepje, TooGoodToGo, maar ook bedrijven uit de marketing communicatie industrie willen actief bijdragen aan een duurzame toekomst. 

Abovo Maxlead wil deze belangrijke stap nemen in een tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt, maar de media- en advertentiebranche nog niet op grote schaal in beweging komt. De dienstverlening behelst onder andere een duurzaamheidsscan, CO2-meting en compensatiemogelijkheden van media-inzet en een duurzame content aanpak. Deze dienstverlening past al bij veel Abovo Maxlead klanten die focus hebben op groen en sociaal, zoals Fairphone (duurzame telefoons), Vivera (vleesvervangers), BYD (elektrische auto’s), DHL (groene logistiek) en Marktplaats (tweedehands producten).

Om op dit onderwerp de juiste inhoudelijke sparringpartner te kunnen zijn, werd begin 2022 een CSR Director aangesteld. Onderdeel van de werkzaamheden betreft het begeleiden en behalen van de B Corp certificering.

Roos Doggers, CSR & Process Director Abovo Maxlead: “Gezien ons nationale en internationale netwerk aan klanten, is deze internationale certificering een logische keuze. Je kan er niet omheen. Terecht staat duurzaamheid steeds vaker op de agenda. Om als geloofwaardige gesprekspartner aan tafel te kunnen schuiven, zul je je eigen huis op orde moeten hebben. Als we uiteindelijk B Corp worden garanderen we niet alleen dat we de zaken goed geregeld hebben, we tonen onze klanten en de markt hoe wij invulling willen geven aan ondernemerschap.”  

 

Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: “Wij staan in de markt bekend om onze nuchtere blik op de wereld. Wellicht dat onze duurzaamheidsambitie dan ook enkelen zal verbazen. Maar ook hier kijken wij heel praktisch naar: je kan anno 2023 het jezelf niet permitteren hier niet mee bezig te zijn. Het is een toezegging aan onze klanten en de markt dat wij hierin ons bekwaamd hebben. De grootste impact hebben wij, als wij onze brede groep klanten hiermee kunnen helpen. Veel bedrijven hebben serieuze stappen gemaakt op het gebied van duurzaamheid, maar zij ervaren ook grote uitdagingen. Wij zien het als onze taak om hen daarmee te helpen.”

Voor meer informatie: Roos Doggers, CSR & Process Director Abovo Maxlead, +316 824 666 09, roos@abovo.nl