Abovo Maxlead start eigen campagne “Daagt je uit”
In de Business-to-business communicatie van een bureau, is het zeer relevant om het onderscheid goed te kunnen duiden. Abovo Maxlead is het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. Dat is mooi, maar zegt eigenlijk nog heel weinig. Vorig jaar is gekozen voor een positionering rond “Eigenzinnig”. Dit dekt heel goed het DNA van de organisatie, de manier van werken en vooral van de mensen die er werken.
Toch waren wij geprikkeld om die positionering nu verder aan te scherpen. Ja eigenzinnig dus. Maar wat hebben onze klanten daaraan? Wat levert die eigenzinnigheid hen dan op? Als je goed naar klanten van de labels Abovo Media, Maxlead en AM Beyond* kijkt, dan zijn dat vaak de challengers in hun markt. Het zijn die merken die groeien en nog geloven in offensieve marketing. Het zijn dus de uitdagers in de markt. En die willen winnen. Altijd. Zij zoeken in hun marketing- en media adviseur diezelfde mentaliteit. Ofwel: “Abovo Maxlead daagt je uit”.
Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: “De markt gaan wij met deze campagne nog beter duiden waar wij voor staan. Ik zeg vaak dat concurrerende bureaus ook heel capabel zijn. Zij hebben ook goede mensen, hebben dezelfde media tot hun beschikking en ook hun tooling is vrijwel hetzelfde. Het enige echte onderscheid is de mentaliteit van het bureau en de mensen die er werken. Met deze campagne rond uitdagen, zette wij dat nu lekker scherp neer”.
Geeske de Jong, marketing Abovo Maxlead: “Met ons team hebben wij nu een campagne neergezet, die start vanuit het oogpunt van onze klant. Wat zijn hun uitdagingen? Dan pas komen wij met hoe wij daarin kunnen helpen. Wij zijn blij dat wij ons nu eigenzinnig kunnen gaan profileren. Met in de campagne een hoofdrol weggelegd voor onze eigen collega’s. Zij staan in de silhouetten symbool voor de uitdager. Onze campagne starten we in vak-, nieuws- en social media. De markt moet nog beter gaan weten wat ons anders maakt”.