# Abovo Maxlead > --- ## Pagina's - [Instafeed](https://www.abovomaxlead.nl/instafeed/): Volg op Instagram Dit foutbericht is alleen zichtbaar voor de WordPress admins Er is een probleem met je Instagram feed.... - [Meld uw klacht](https://www.abovomaxlead.nl/meld-uw-klacht/): Meld uw klacht Feedback Uiteraard vinden we het bijzonder vervelend dat u een klacht heeft en willen u graag helpen... - [Diensten](https://www.abovomaxlead.nl/diensten/): - [Contact](https://www.abovomaxlead.nl/adresgegevens-en-contact/): Adresgegevens en contact Heb je vragen of wil je meer informatie over een van onze diensten? Neem contact met ons... - [Terugbelverzoek](https://www.abovomaxlead.nl/terugbelverzoek/): Wij bellen u graag terug Terugbelverzoek Laat in het onderstaande formulier uw naam en telefoonnummer achter en we bellen u... - [Nieuwsbrief](https://www.abovomaxlead.nl/nieuwsbrief/): Meld je aan voor onze nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. Meld je hieronder... - [Ons netwerk](https://www.abovomaxlead.nl/ons-netwerk/): - [Wie zijn wij](https://www.abovomaxlead.nl/wie-zijn-wij/): Jouw challenger in marketing- en media Abovo Maxlead daagt je uit Ben jij klaar om uitgedaagd te worden? Dan zit... - [Privacy](https://www.abovomaxlead.nl/privacy/): Privacy Statement Gegevensbescherming vinden wij zeer belangrijk. Wij nemen de bescherming van uw persoonsgegevens serieus. Daarom willen wij u uitleggen... - [Cookies](https://www.abovomaxlead.nl/cookies/): Cookies Wijzig uw cookie instellingen Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je... - [Algemene voorwaarden](https://www.abovomaxlead.nl/algemene-voorwaarden/): - [Home](https://www.abovomaxlead.nl/): Wij zijn Abovo Maxlead. Wij gaan voor echte resultaten. Met behulp van media, creatie en data & tech helpen wij bedrijven groeien. --- ## Berichten --- ## Blogs --- ## Cases - [Beste inzet van een medium - Mitsuba](https://www.abovomaxlead.nl/cases/beste-inzet-van-medium-mitsuba/): Mitsuba’s converterende influencercampagne blijkt een schoolvoorbeeld van hoe influencercontent een merk kan laten groeien. Door in te spelen op de... - [Hoe wij bijdragen aan ontwikkelingen in het vak](https://www.abovomaxlead.nl/cases/sociaal-maatschappelijk/): Innoveren is niet alleen ‘sexy’ dingen doen. Investeren in procesmatige tools bespaart tijd en vermindert fouten. Ook daar ondernemen we.... - [Hoe wij goed werkgeverschap stimuleren](https://www.abovomaxlead.nl/cases/goed-werkgeverschap/): Inclusie gaat over meer dan diversiteit. Het gaat om het gevoel ergens bij te horen. We doen er alles aan... - [Onze bijdrage aan sociaal maatschappelijke vraagstukken](https://www.abovomaxlead.nl/cases/media-innovatie/): Duurzaamheid nemen wij serieus. Daarom loopt onze B-Corp certificering aanvraag. We zijn vastbesloten een bijdrage te leveren aan de wereld... - [Onze duurzame klantrelaties](https://www.abovomaxlead.nl/cases/klantrelaties/): Uiteindelijk lijken mediabureaus veel op elkaar: dezelfde kennis, dezelfde media, dezelfde soort tooling. Het verschil maak je met mentaliteit. En... - [Waarom 2024 voor ons opzienbarend was](https://www.abovomaxlead.nl/cases/opzienbarend/): 2024; het jaar dat het allemaal samen kwam. De steeds meer zichtbare koers heeft ons tot een recordjaar gebracht. Abovo... - [Beste content- en engagementstrategie - Ruiter Dakkapellen](https://www.abovomaxlead.nl/cases/ruiter-dakkapellen/): Ruiter Dakkapellen laat zien hoe je met slimme contentmarketing écht resultaat boekt. Met een innovatieve contenthub werd niet alleen de... - [Beste Collaboration - NPL & 538](https://www.abovomaxlead.nl/cases/npl-538-stemmenjacht/): Stemmenjacht laat zien hoe een sterke combinatie van merkactivatie, media-integratie en interactieve content kan zorgen voor impact. De campagne werd... - [Beste Collaboration - Basic-Fit](https://www.abovomaxlead.nl/cases/basic-fit-blijfbewegen/): Deze campagne benadrukt de voordelen van sport en beweging voor het fysieke en mentale welzijn en speelt zo op een... --- ## Evenementen - [Klantendag Abovo Maxlead 2025](https://www.abovomaxlead.nl/evenementen/klantendag-abovo-maxlead-2025/): Op 26 juni organiseren we weer onze klantendag: een dag vol inspirerende sprekers, interessante inzichten en ruimte om vakgenoten te... - [Seminar B2B](https://www.abovomaxlead.nl/evenementen/seminar-b2b/): Dit seminar is helaas al geweest! Het was weer een groot succes. Christ Coolen vertelde in zijn presentatie over Marketing... --- ## Nieuws - [Abovo Maxlead genomineerd voor European Search Award](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/nominatie-european-search-awards/): - [Ben jij voorbereid op een cookieloze toekomst?](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/ben-jij-voorbereid-op-een-cookieloze-toekomst/): - [Retail media: zowel onder- als overschat](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/retail-media-zowel-onder-als-overschat/): - [Abovo Maxlead vraagt B Corp certificering aan](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-vraagt-b-corp-certificering-aan/): - [Abovo Maxlead genomineerd voor Cross Media Bureau van het Jaar](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/nominatie-bureauvanhetjaar/): - [Abovo Maxlead lanceert AI Marketing Taskforce](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-lanceert-ai-marketing-taskforce/): - [Aandacht sturen: Hoe je Gaze Cues inzet voor Effectieve Reclame](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/aandacht-sturen-hoe-je-gaze-cues-inzet-voor-effectieve-reclame/): - [Duurzaamheid: Wij dagen onszelf uit.](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/duurzaamheid-wij-dagen-onszelf-uit/): - [Vijf minuten met... Romar van der Leij](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/nabespreken-met-romar-van-der-leij-analytics-seminar-2023/): - [Gouden Keurmerk Talentontwikkeling voor Abovo Maxlead](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/gouden-keurmerk-talentontwikkeling-voor-abovo-maxlead/): - [Een plek aan tafel van de TikTok Advisory Board](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/tiktokadvisoryboard/): - [Abovo Maxlead verwelkomt Bertolli en Jean Bâton](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-verwelkomt-bertolli-en-jean-baton/): - [De yin & yang van het aankoopproces](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/de-yin-yang-van-het-aankoopproces/): - [Abovo Maxlead in de Top 5 van kwalitatieve bureaus in Nederland](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-in-de-top-5-van-kwalitatieve-bureaus-in-nederland/): - [Nabespreken B2B seminar met Ralf van Lieshout](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/nabespreken-b2b-seminar-met-ralf-van-lieshout/): - [Fairphone kiest Abovo Maxlead de komende twee jaar als mediabureau](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/fairphone-kiest-abovo-maxlead-de-komende-twee-jaar-als-mediabureau/): - [Interview Elzemieke Olsthoorn voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ van Marketingtribune](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/interview-elzemieke-olsthoorn-voor-de-rubriek-mijn-marketing-van-marketingtribune/): - [Elzemieke Olsthoorn start als Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/elzemieke-olsthoorn-start-als-head-of-content-marketing-bij-abovo-maxlead/): - [Abovo Maxlead lanceert AM Media.tech: Eigen technologie om campagnes te optimaliseren](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-lanceert-am-media-tech-eigen-technologie-om-campagnes-te-optimaliseren/): - [Interview Willem-Albert Bol over werken voor merken met lef](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/interview-willem-albert-bol-over-werken-voor-merken-met-lef/): - [Abovo Maxlead breidt uit met nieuwe ervaren collega’s](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-breidt-uit-met-nieuwe-ervaren-collegas/): - [Van online leads tot offline aankopen](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/van-online-leads-tot-offline-aankopen/): - [Bezoek Meta kantoor in Dublin](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/bezoek-meta-kantoor-in-dublin-zes-takeaways/): - [Podcast Marketing Report](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/podcast-marketing-report/): - [Interview Willem-Albert Bol in VIA Nederland](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/interview-willem-albert-bol-in-via-nederland/): - [Elektrisch automerk BYD kiest voor Abovo Maxlead](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/elektrisch-automerk-byd-kiest-voor-abovo-maxlead/): - [Laat je talent je toekomst bepalen - Abovo Maxlead Academy](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-academy-2/): - [Angst is slechte raadgever](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/angst-is-slechte-raadgever/): - [Wat eerst? Mediastrategie of het creatieve concept?](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/wat-eerst-mediastrategie-of-het-creatieve-concept/): - [Onrustige tijden vragen om flexibiliteit en snelheid](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/onrustige-tijden-vragen-om-flexibiliteit-en-snelheid/): - [Abovo Maxlead start eigen campagne “Daagt je uit”](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-start-eigen-campagne-daagt-je-uit/): - [Interview Willem-Albert Bol MarketingTribune](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/interview-willem-albert-bol-marketingtribune/): . In de 4e editie van MarketingTribune staat zoals elk jaar de Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen. ‘Abovo Maxlead... - [Abovo Maxlead groeit door met ervaren vakgenoten](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-groeit-door-met-ervaren-vakgenoten/): - [Interview Willem-Albert Bol in mtsprout](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/interview-willem-albert-bol-in-mtsproud/): - [Media pionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/media-pionier-evert-bronkhorst-versterkt-abovo-maxlead/): - [Abovo Maxlead Academy](https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-academy/): --- ## Podcasts --- ## Onderzoeken --- ## Diensten - [Sociaal maatschappelijk](https://www.abovomaxlead.nl/diensten/sociaal-maatschappelijk/): - [Goed werkgeverschap](https://www.abovomaxlead.nl/diensten/goed-werkgeverschap/): - [Klantrelaties](https://www.abovomaxlead.nl/diensten/klantrelaties-2/): - [Media innovatie](https://www.abovomaxlead.nl/diensten/klantrelaties/): - [Opzienbarend](https://www.abovomaxlead.nl/diensten/opzienbarend/): --- ## Specialismen - [DASE](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/dase/): - [Media Guides](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/media-guides/): Als onafhankelijk en zelfstandig mediabureau zijn wij aangesloten bij Media Guides; een mediabureau dat Nederlandse adverteerders helpt door te breken... - [Abovo Media](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/abovo-media/): - [Maxlead](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/maxlead/): - [Local Planet](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/localplanet/): Als onafhankelijk en zelfstandig mediabureau zijn wij aangesloten bij ‘s werelds grootste, onafhankelijke bureaunetwerk: Local Planet. Een samenwerkingsverband van 62... - [AM Recruitment](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/amrecruitment/): Je bent niet de enige die geen recruitment marketeers in huis heeft, of recruiters die geen expertise binnen een bepaalde... - [AM Outside](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/amoutside/): AM Outside is één van de labels van Abovo Media, onderdeel van Abovo Maxlead. AM Outside richt zich op (D)OOH,... - [AMLocal](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/amlocal/): Adverteren is duur. Toch? Nee! Dat hoeft echt niet. Bij Abovo Media, ons mediabureau, hebben kunnen we met AM Local... - [AMBeyond](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/am-beyond-het-creatieve-content-label/): - [AM Media.tech](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/ammedia-tech/): Bij AM Media. tech halen we alles uit jouw data; lees alles over performances, nieuwe inzichten en leads. Vanuit AM... - [Media.nl](https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/media-nl/): --- ## Webinars --- ## Whitepapers & infographics --- # # Detailed Content ## Pagina's ### Instafeed - Published: 2025-02-25 - Modified: 2025-02-25 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/instafeed/ Volg op Instagram Dit foutbericht is alleen zichtbaar voor de WordPress admins Er is een probleem met je Instagram feed. API fout 999: Your access token could not be decrypted on this website. Reconnect this account or go to our website to learn how to prevent this. Aanwijzingen voor het oplossen van dit probleem Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Meld uw klacht - Published: 2024-12-12 - Modified: 2024-12-12 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/meld-uw-klacht/ Meld uw klacht Feedback Uiteraard vinden we het bijzonder vervelend dat u een klacht heeft en willen u graag helpen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Uw feedback is voor ons van groot belang, omdat het ons helpt om onze diensten en producten te verbeteren. We streven ernaar om binnen uiterlijk 2 werkdagen op uw klacht te reageren en u een passende oplossing aan te bieden. Bedankt voor uw begrip en geduld. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Diensten - Published: 2023-12-05 - Modified: 2023-12-05 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/diensten/ --- ### Contact - Published: 2023-12-01 - Modified: 2025-04-22 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/adresgegevens-en-contact/ Adresgegevens en contact Heb je vragen of wil je meer informatie over een van onze diensten? Neem contact met ons op en ons team staat klaar om je te helpen. Samen tillen we jouw marketing naar een hoger niveau! Abovo Media Locatie Hoorn Dr. C. J. K. van Aalstweg 8F 1625 NV Hoorn T: 0229 – 274 006 E: hoorn@abovomaxlead. nl KVK 37086131 BTW NL8083. 59. 587. B. 01 Maxlead Locatie Oegstgeest Lange Voort 68 2341 KD Oegstgeest T: 071 542 53 06 E: oegstgeest@abovomaxlead. nl KVK 28107578 BTW NL8149. 92. 390. B. 01 Dase Locatie Bratislava THE SPOT – Bottova 2/A 811 09 Bratislava Slowakije T: +421 944 159 807 E: bratislava@abovomaxlead. nl Route & parkeren Praktische info Voor de goede aanrijroute, navigeer naar ‘Hof van Hoorn’. Vanaf de A7 rijd je bij afslag Hoorn (Afslag 8) de Provincialeweg op. Volg deze tot de afslag links naar woonboulevard ‘Hof van Hoorn’. Sla af, en neem na de stoplichten de eerste afslag links om op de parkeerplaats te komen. Rijd de parkeerplaats door tot het kantoor van Abovo Maxlead, links achterin. Je kunt overal gratis parkeren. De hoofdingang bevindt zich aan de achterkant van het gebouw, vanaf de parkeerplaats. Postadres Abovo Maxlead Postbus 2153 1620 ED HOORN Stuur direct een bericht Heeft u een klacht? Uiteraard vinden we het bijzonder vervelend dat u een klacht heeft en willen u graag helpen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Meld hier uw klacht zodat we deze efficiënt kunnen behandelen. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Terugbelverzoek - Published: 2023-12-01 - Modified: 2023-12-01 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/terugbelverzoek/ Wij bellen u graag terug Terugbelverzoek Laat in het onderstaande formulier uw naam en telefoonnummer achter en we bellen u zo spoedig mogelijk terug. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Nieuwsbrief - Published: 2023-12-01 - Modified: 2024-11-06 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuwsbrief/ Meld je aan voor onze nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. Meld je hieronder aan voor onze nieuwsbrief, we mailen je maximaal één keer per maand. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Ons netwerk - Published: 2023-11-28 - Modified: 2023-11-28 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/ons-netwerk/ --- ### Wie zijn wij - Published: 2023-11-28 - Modified: 2024-10-25 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/wie-zijn-wij/ Jouw challenger in marketing- en media Abovo Maxlead daagt je uit Ben jij klaar om uitgedaagd te worden? Dan zit je bij Abovo Maxlead goed. Met ruim 230 specialisten in Hoorn en Oegstgeest zijn wij het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. We staan klaar om merken uit te dagen en verder te brengen. Onze klanten willen winnen, en zoeken een bureau die deze mentaliteit snapt. Abovo Maxlead daagt je uit. Doe je mee? Voor merken die willen winnen Binnen een organisatie kan merkdenken soms een bubbel worden. Interne belangen, afdelingen en routines maken het lastig om een kritische, onafhankelijke blik te behouden. Merken die zichzelf willen blijven uitdagen weten dat een adviseur van buiten de organisatie hierin het verschil kan maken. Bij Abovo Maxlead geven we die kritische blik: niet om te veranderen wat al goed is, maar om te zien waar het nóg beter kan. Inzoomen én uitzoomen kunnen wij als de beste We zijn zowel generalist als specialist. We werken voor grote klanten, maar ook voor kleinere, opkomende spelers. We hebben voldoende schaal, maar we zijn niet onpersoonlijk, log of geautomatiseerd. We knokken nog écht voor onze klanten. Alle bureaus hebben dezelfde media, tools en kennis in huis. Het verschil tussen die bureaus en Abovo Maxlead? De mentaliteit en daadkracht van de mensen die er werken. Wat is onze aanpak? In 1 zin gezegd: met lef, onafhankelijk advies en ondernemershart dagen wij onze klanten, de challengers, uit om beter te worden. We zien altijd mogelijkheden in plaats van moeilijkheden. We bewegen mee met jouw ondernemerstalent. We bieden weerstand waar nodig en sturen mee naar de kansen. We zijn geen ja-knikkers; we zeggen waar het op staat, gebaseerd op feiten en analyses. We dagen je uit om buiten de lijntjes te kleuren. We willen je telkens een stap verder brengen, totdat je bent waar je wilt zijn. Pas dan zijn we tevreden. Kom maar op als je durft: samen veroveren we jouw markt. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Privacy - Published: 2023-11-20 - Modified: 2023-12-08 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/privacy/ Privacy Statement Gegevensbescherming vinden wij zeer belangrijk. Wij nemen de bescherming van uw persoonsgegevens serieus. Daarom willen wij u uitleggen welke gegevens wij wanneer en voor welk doel verzamelen, verwerken en gebruiken. Onze (contact)gegevens Abovo Media B. V. dr. C. J. K. van Aalstweg 8F – 4. 01 1625 NV Hoorn E-mail: info@abovo. nl Telefoon: 0229 – 274006 Juridische basis Persoonsgegevens worden beschermd door de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en ook de Telecommunicatiewet. Persoonsgegevens zijn gegevens die betrekking hebben op natuurlijke personen. Voor gegevens van rechtspersonen geldt deze bescherming niet. Bij persoonsgegevens gaat het om individuele gegevens over persoonlijke of zakelijke feiten die met u als persoon te maken hebben (bijvoorbeeld uw naam in combinatie met uw e-mailadres). Informatie die niet rechtstreeks in verband kan worden gebracht met uw werkelijke identiteit valt hier niet onder. Verstrekken van uw persoonsgegevens aan derden Wij verstrekken uw gegevens niet voor reclamedoeleinden aan derden. Derden ontvangen uw persoonsgegevens uitsluitend op de in deze privacyverklaring omschreven wijze van ons. Uw persoonsgegevens worden in principe niet doorgegeven aan partijen buiten de EU. Mocht dit in incidentele gevallen niet anders kunnen, dan worden er door ons contractuele verplichtingen overeengekomen waardoor u rechten conform de AVG zijn gewaarborgd. Wat gebeurt er als u gebruik maakt van onze website? Bij ieder bezoek aan onze website, dus wanneer u een bestand van onze server oproept of probeert op te roepen, worden gegevens hierover in een protocolbestand (logfile) opgeslagen. Bij iedere oproep worden de volgende gegevens opgeslagen: IP-adres; Naam van het opgeroepen bestand; Datum en tijdstip van de oproep; Verstuurde hoeveelheid gegevens; Melding of de oproep is gelukt; Melding waarom een oproep eventueel is mislukt; Besturingssysteem en browsersoftware van uw computer; Beeldschermresolutie; Browserstaal; Kleurintensiteit; Browser-plug-ins (Javascript, Flash-Player, Java, Silverlight, Adobe Acrobat Reader enz. ); De website van waaraf u ons bezoekt. De aangemaakte gegevensbestanden worden voor statistische doeleinden in logfiles opgeslagen en na statistische verwerking gewist. Wij kunnen de opgeslagen gegevens niet tot u herleiden. De gegevens worden door ons ook niet aan derden verstrekt. Alleen in geval van een inbreuk op onze rechten behouden wij ons het recht voor een gegevensbestand aan de bevoegde autoriteiten door te sturen om de inbreuk op onze rechten te laten vervolgen. Gebruik van uw IP-adres Wij gebruiken IP-adressen voor slechts 2 doelen: Om te analyseren hoe vaak onze websites worden bezocht. Hiervoor gebruiken wij het statistiekenprogramma Google Analytics. In dit geval wordt uw IP adres geanonimiseerd, wat inhoudt dat het laatste octet van het IP adres wordt weggehaald. Hierdoor is dit niet meer terug te leiden naar u. Om onze websites veilig en bereikbaar te houden. Gebruik van Youtube video’s Op onze website kunnen wij gebruikmaken van YouTube-video‘s die zijn opgeslagen op http://www. youtube. com/. U kunt deze rechtstreeks vanaf onze website bekijken. Alle video‘s staan in de zogenoemde “privacymodus”. Dit betekent dat geen gegevens over u als gebruiker worden verstrekt aan YouTube als u een video niet bekijkt. Pas wanneer u een video bekijkt, worden YouTube-cookies op uw computer opgeslagen en gegevens verzonden naar YouTube-exploitant Google Inc. , Amphitheater Parkway, Mountain View, CA 94043, Verenigde Staten. Bij het bekijken van een video die is opgeslagen op YouTube, worden in ieder geval de volgende gegevens gezonden naar YouTube-exploitant Google Inc. : IP-adres en cookie-ID, het specifieke adres van de op onze site geselecteerde pagina, systeemdatum en tijdstip van de oproep, identificatie van uw browser. De gegevens worden verzonden ongeacht u bij Google een account hebt waarmee u bent ingelogd, of geen account hebt. Als u ingelogd bent, worden deze gegevens rechtstreeks aan uw account gekoppeld. Als u dit niet wilt, moet u uitloggen voordat u de button activeert. YouTube resp. Google Inc. slaat deze gegevens op als gebruikersprofiel en gebruikt deze voor reclame, marktonderzoek en/of een op de gebruiker toegesneden vormgeving van haar website. Dit gebeurt vooral (ook voor niet ingelogde gebruikers) om specifieke reclame te maken en andere gebruikers te informeren over uw activiteiten op onze website. U heeft het recht bezwaar te maken tegen het aanmaken van een gebruikersprofiel. Hiervoor moet u zich wenden tot de exploitant van YouTube, Google Inc. Nadere informatie over doel en omvang van het verzamelen van gegevens en de verwerking hiervan door Google Inc. vindt u op deze website. Wanneer en waarvoor verzamelen, verwerken en gebruiken wij uw gegevens? Wij verzamelen persoonsgegevens uitsluitend als u deze zelf aan ons ter beschikking stelt, of als we een gerechtvaardigd belang hebben. Een gerechtvaardigd belang kunnen wij hebben om aan onze wettelijke verplichtingen te voldoen of als we kunnen aantonen dat het gebruik van uw persoonsgegevens relevant en passend is voor het gebruik van onze diensten. Uw gegevens worden versleuteld verzonden. Hierdoor wordt de communicatie tussen u en onze webserver beschermd en kan misbruik van uw gegevens (afluisteren) door derden worden voorkomen. Voor het versleutelen gebruiken wij SSL (Secure Sockets Layer). Alle met betrekking tot onze website verzamelde persoonsgegevens worden op grond van de geldende bepalingen ter bescherming van persoonsgegevens uitsluitend voor de door u gevraagde diensten en voor de behandeling van uw vragen verzameld, verwerkt en gebruikt. Voor het gebruik van onze diensten door u kunnen wij soms een beroep doen op dienstverleners. In deze voorkomende gevallen zijn onze dienstverleners contractueel verplicht zich te houden aan deze privacyregeling. Bij de eventuele verwerking of toepassing van uw persoonsgegevens wordt geen gebruik gemaakt van geautomatiseerde besluitvorming of profilering, tenzij u hier vooraf uitdrukkelijk toestemming voor heeft gegeven. Indien u toestemming heeft gegeven voor het gebruik van uw persoonsgegevens dan is het mogelijk om inzicht te krijgen in de onderliggende logica die hierbij wordt gebruikt. U kunt hiervoor contact met ons opnemen. Bewaartermijnen Wij bewaren uw gegevens niet langer dan strikt noodzakelijk en waar mogelijk worden uw gegevens automatisch na zes maanden verwijderd. Als wij vanuit onze wettelijke verplichtingen gegevens langer dienen te bewaren, dan zullen we dat doen. Uw sollicitatiegegevens worden uiterlijk vier weken na het einde van de sollicitatieprocedure verwijderd. Indien het in de lijn der verwachting ligt dat er op termijn een passende functie beschikbaar komt, dan worden uw... --- ### Cookies - Published: 2023-11-20 - Modified: 2025-02-06 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/cookies/ Cookies Wijzig uw cookie instellingen Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Algemene voorwaarden - Published: 2023-11-20 - Modified: 2023-12-08 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/algemene-voorwaarden/ --- ### Home > Wij zijn Abovo Maxlead. Wij gaan voor echte resultaten. Met behulp van media, creatie en data & tech helpen wij bedrijven groeien. - Published: 2018-10-11 - Modified: 2025-04-22 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/ Abovo Maxlead daagt je uit Het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau Het grootste onafhankelijke marketing- en mediabureau van Nederland. wij zijn Abovo Maxlead Wij zijn Abovo Maxlead; 230 specialisten in marketing en media, gevestigd in Hoorn, Oegstgeest en Bratislava. Onze klanten willen winnen, en zoeken een bureau dat die mentaliteit snapt. Abovo Maxlead daagt je uit. Doe je mee? #1 mediabureau van Nederland Performance marketing bureau Data analyse bureau Het creatieve contentlabel Van alle markten thuis Van een full funnel, crossmediale marketingcampagne tot een nieuwe website, en van een verse huisstijl tot een complete omnichannel marketingstrategie; we kunnen het allemaal voor je maken. We zijn continu op zoek naar de meest effectieve marketing- en mediamix, in nauwe samenwerking met onze klanten. Omdat we alle disciplines onder één dak hebben zijn de lijnen kort en kunnen we je optimaal bedienen. We kennen elke markt als onze broekzak. Onze awards De juiste aanpak voor iedere uitdaging Onze labels Wij willen de beste onafhankelijke marketing- en media-adviseur van Nederland zijn, waarbij Abovo Maxlead en challengers perfect bij elkaar passen. Om voortdurend te groeien en innoveren, zetten we eigen labels met specifieke specialismen op en werken we samen met nationale en internationale partners. Naast onze hoofdlabels Abovo Media, Maxlead en AM Beyond, hebben we ook sublabels die specifieke onderdelen van de mediamix bedienen. Een externe, kritische blik is essentieel om te winnen, en daarom is een onafhankelijke adviseur onmisbaar. Van employer branding tot jobmarketing Performances, nieuwe inzichten en leads. (Digital) Out of Home adverteren Maximaliseer je lokale bereik met online adverteren Wij zijn trots op onze klanten Dit is een kleine greep uit onze enorme diverse klantenlijst. Maar natuurlijk zijn we trots op al onze klanten. Van lokale tot internationale ondernemers; stuk voor stuk mooie merken waarvoor we iedere dag weer het maximale bereiken. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- --- ## Berichten --- ## Blogs --- ## Cases ### Beste inzet van een medium - Mitsuba - Published: 2025-02-05 - Modified: 2025-02-10 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/cases/beste-inzet-van-medium-mitsuba/ Mitsuba’s converterende influencercampagne blijkt een schoolvoorbeeld van hoe influencercontent een merk kan laten groeien. Door in te spelen op de kracht van peer influence en verrassende smaakcombinaties, werd een breed publiek bereikt. Het resultaat? Binnen no-time uitverkochte schappen en een stijgende merkbekendheid. Laat zien hoe de keuze voor het medium en de manier waarop dit medium is ingezet, gebaseerd op een helder inzicht of uitgangspunt Proeven is geloven; uit onderzoek weten we dat de doelgroep aangaat op het proberen van nieuwe producten op aanraden van hun peers. Als het maar authentiek en oprecht is. Dat mensen graag ontdekken én proberen werd bewezen naar aanleiding van een post van Monica Geuze. Ze ontdekte de wasabi cracker van Mitsuba met filet americain (naar beneden). Dit smaakte naar meer, tijd om deze succesformule in campagnevorm te gieten. Die formule is vertaald naar een influencer-strategie die de volgers het product laat leren kennen, de smaken laat ontdekken en uiteindelijk ook de mogelijkheid tot aanschaf biedt op een triggerende, grappige en opvallende wijze. Licht duidelijk toe op welke KPI’s is gestuurd en waarom Heel simpel: de schappen weer leeg. Maar zo simpel is dat niet. Want we weten dat een organische viral veel natuurlijker gaat vliegen dan een paid samenwerking. Toch was het doel duidelijk: we willen hetzelfde effect zien als bij de video van Monica; een aanzienlijk effect op salesresultaten. De brief is dus in feite een converterende influencercampagne waarmee nog meer mensen het merk ontdekken. Onderbouw de keuze, waaruit blijkt dat het gebruikte medium onderscheidend, innovatief en/of creatief is ingezet Het devies: Nederland nóg meer combinaties laten ontdekken. Dat deden we op twee manieren: Met een thema: 2024 was het jaar van ‘swicy’. Dat deden we met: Nienke Plas, Roxanne Kwant, Katja Schuurman en Koen Pieter van Dijk. We lieten volgers verschillende smaken ontdekken geïntegreerd in de content die ze gewend zijn. Zo werd het geïntegreerd in Koen Aan De Kook terwijl Nienke dit deed... zoals Nienke dat altijd doet. Smaak ontdekt? Met een knipoog naar pikante content lieten we onze influencers een spannende link delen naar “Swicy content” De content stond niet op een site met only fans; het was de bonusaanbieding van de crackers bij de Albert Heijn. Met Bas Smit: Toastjesavond. Op de manier zoals alleen Bas Smit dat kan nam hij zijn graag geïnfluencede following mee in een interactieve zoektocht naar de beste Mitsuba combinatie. Je kunt zeggen van Bas Smit wat je wil maar zijn following vrat het als zoete koek wasabicrackers, very swicy. Onderbouw de resultaten met onderzoek of aantoonbaar bewijs, inclusief de bronvermelding Het fijne is dat dit de enige campagne is geweest die heeft gelopen, dus we kunnen met zekerheid stellen dat de piek in de verkoopcijfers een direct effect is van onze inspanningen. En die liegen er niet om. Naast de stijging in merkbekendheid (van 14 naar 17% met N-500) heeft Mitsuba tijdens de campagneperiode (week 42-48 in 2024) maar liefst 62. 000 producten meer verkocht dan in dezelfde periode het jaar ervoor. Zelfs de Black Sesame variant profiteerde van dezelfde stijging, wat suggereert dat de campagne een breder effect heeft gehad dan oorspronkelijk verwacht. Een significante stijging en direct campagne-effect. Een meesterlijke bevestiging van de opzet, waarbij zowel merkbekendheid als verkoopprestatie hand in hand gaan, want door de campagne hebben nog meer mensen het merk ontdekt en de crackers gekocht (zie bijlage 2 en 3). Beschrijf welke mediumtypen zijn ingezet, inclusief de bijbehorende mediabudgetten. Let op: gebruik het netto mediabudget, dus exclusief alle kosten die hier nog bovenop komen zoals BTW, techkosten, etc Focus volledig op Instagram waarbij op verschillende influenceraccounts story’s en reeks zijn ingezet. Het uitgegeven budget is €90. 500 verdeeld over alle accounts en inzet. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Hoe wij bijdragen aan ontwikkelingen in het vak - Published: 2025-01-27 - Modified: 2025-02-11 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/cases/sociaal-maatschappelijk/ Innoveren is niet alleen ‘sexy’ dingen doen. Investeren in procesmatige tools bespaart tijd en vermindert fouten. Ook daar ondernemen we. Met een inhouse team van 13 developers lanceerden we onze eigen media-procestool Mediavision, waarin onze klanten onder andere real time inzicht hebben in de voortgang en resultaten van hun campagnes. Onze eigen MediaVision tool Voor real-time inzicht in campagnes Ja, we hebben een AI-taskforce. Niet omwille van AI, maar omdat we zien dat de snelheid van ontwikkelingen een dedicated team nodig heeft om voorop te lopen. Zo hebben wij met die kennis het DTP-team van ons creatief content label AM Beyond* omgetoverd tot echte HeyGen-nerds en MidJourney-junkies. Creaties testen we op basis van eyetracking AI-data middels een samenwerking met Neurons. Waarom is dat relevant? Omdat juiste creatie anno nu een van de belangrijkste factoren is van effectiviteit. Niet voor niks dat AM Beyond* 30% in marge is gegroeid. Wist je dat er meer dan 14. 000 marketingtechnologie tools zijn? En dat dit aantal groeit met 28% per jaar? Het wordt voor bedrijven dus steeds lastiger om de slimste tech- en datakoers te bepalen. Daarom heeft ons techlabel AM Media. tech Purple ontwikkeld: een technologiegedreven Marketing Intelligence ecosysteem. Hierin worden klanten geholpen hun meest relevante media, data & insights en creatie oplossingen te selecteren. Altijd kritisch helpt Purple om marketing en media effectiever te maken. We hebben liefde voor het vak Dragen bij in partnerships met organisaties zoals VIA, vakmedia, DDMA, BVA, GVR en vele anderen. Volgens de VIA leveren we zelfs de grootste afvaardiging in jury’s, taskforces en sprekers vanuit één organisatie. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Hoe wij goed werkgeverschap stimuleren - Published: 2025-01-27 - Modified: 2025-02-07 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/cases/goed-werkgeverschap/ Inclusie gaat over meer dan diversiteit. Het gaat om het gevoel ergens bij te horen. We doen er alles aan een werk-cultuur te creëren waar dat het geval is. We houden van uitdagen en uitdagende types houden van ons. Of dat nou klanten of collega’s zijn. Samen voelen wij ons verbonden en hebben we enorm veel plezier. Dit jubileumjaar zelfs een beetje extra, met een gezamenlijk feestweekend in Gent. We behouden het Gouden Keurmerk Talentontwikkeling De fusie van Abovo Media en Maxlead vier jaar geleden zorgde voor verschillende culturen, gezichten en vooral ook inzichten. Die hebben wij letterlijk bij elkaar gebracht. Is Abovo Maxlead al een representatieve afbeelding van de maatschappij? Zeker niet. Dat weten we ook en werken daar hard aan. In ons HR-beleid ondernemen we stappen door te investeren in jong en divers talent. Dit wordt bevestigd door het ‘Gouden Keurmerk Talentontwikkeling’ en de constante stroom van jonge toppers in onze Abovo Maxlead Academy. “De Academy heb ik als zeer leerzaam en prettig ervaren. Abovo Maxlead zorgt dankzij de Academy voor uitstekende begeleiding. De Academy helpt ons om een succesvol consultant te worden. De trainingen hebben mij geholpen om beter te begrijpen wat wij als organisatie doen. Naast de trainingen maakte wij als groep ook een opdracht. De opdracht was om een mediaplan te schrijven voor Ruiter Dakkappellen. Dit mediaplan moesten wij uiteindelijk presenteren voor alle MT-leden, head of's en teamleads. Dit was erg leerzaam en leuk om te doen. Wat ik heb geleerd tijdens de trainingen en de groepsopdracht neem ik mee in mijn huidige werk. Het is fijn om te merken dat Abovo Maxlead zo serieus om gaat met haar talenten. ” Rick van Noort Junior SEO Consultant “De afgelopen 7 maanden heb ik deelgenomen aan de Abovo Maxlead Academy, wat een waardevolle ervaring was! Tijdens deze academy kreeg ik niet alleen de kans om mijn kennis van online marketing flink te verdiepen, maar ook om direct praktijkervaring op te doen. We behandelden onderwerpen als Google Ads, SEO, social media en data-analyse. Dit werd gecombineerd met inspirerende workshops, uitdagende cases en begeleiding van ervaren specialisten. Wat de academy extra leuk maakte, was de samenwerking met andere deelnemers. Iedereen bracht zijn eigen kennis en ideeën mee, waardoor we veel van elkaar konden leren. Daarnaast was de sfeer altijd positief en motiverend, wat het makkelijker maakte om nieuwe dingen te proberen en jezelf te ontwikkelen. ” Olivier Stigter Sr. Online Marketing Consultant “Ik kan de Academy echt aan iedereen aanraden! Als iemand zich verder wil verdiepen in digital marketing vind ik het de ideale springplank! ” Carine Zwarthoed SEO Consultant “Super leerzaam om te leren over elke marketing discipline. Zo leer je om verder te denken dan je eigen afdeling en leer je hoe elke discipline elkaar kan aanvullen. Ook is het super waardevol om erachter te komen welke discipline nog meer interessant voor je is. ” Renée Wagenaar Social Media Consultant “De Academy heeft mij geholpen een duidelijk beeld te schetsen van het medialandschap en de werkzaamheden binnen de digitaal-afdeling van Abovo-Maxlead. Door het bijwonen van verschillende kennissessies en het maken van een groepsopdracht ben ik goed voorbereid en zelfverzekerd begonnen als DVA-specialist bij Abovo Maxlead. Nu, 2 jaar later ben ik verantwoordelijk voor een mooi klantenpakket en zelf doorgegroeid tot Medior DVA-consultant. ” Isa Angdringa Display, Video & Audio Consultant En zien vrouwen in opmars Deze inspanningen voor DEI leiden ook tot een grotere vrouwelijke vertegenwoordiging, zowel op middenmanagement (van 41% naar 44%) als MT-niveau (van 14% naar 29%). En wij blijven vooruitkijken naar wat beter kan en moet. Plezier als kernwaarde van onze cultuur Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Onze bijdrage aan sociaal maatschappelijke vraagstukken - Published: 2025-01-27 - Modified: 2025-02-07 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/cases/media-innovatie/ Duurzaamheid nemen wij serieus. Daarom loopt onze B-Corp certificering aanvraag. We zijn vastbesloten een bijdrage te leveren aan de wereld door verbinding aan vier belangrijke SDG’s (Sustainable Development Goals). De best passende en meest relevante voor ons van de 17 wereldwijde doelen van de VN voor 2030. Kwaliteitsonderwijs SDG 4 Ten eerste kwaliteitsonderwijs (SDG 4) door samen te werken met hogescholen en universiteiten. We geven minimaal tien colleges, interviews en dragen bij aan netwerkevents en beroepenveldcommissies voor scholieren. Waardig werk en economische groei SDG 8 We dragen bij aan waardig werk en economische groei (SDG 8) door stichtingen en vrijwilligersorganisaties kosteloos te helpen met communicatievraagstukken (via non-profit klanten en partnerships zoals de Westfriese Beursvloer). Verminderen van ongelijkheid SDG 10 Onze inzet voor het verminderen van ongelijkheid (SDG 10) komt tot uiting in de samenwerking met JINC, waar we jongeren uit achterstandswijken begeleiden richting de arbeidsmarkt. Ook leuk: het initiatief Baas voor 1 Dag dat jongeren de kans geeft voor ‘CEO for a day’. Dat levert frisse inzichten en gesprekken op. De kracht van samenwerking SDG 17 Bij Abovo Maxlead geloven we in de kracht van samenwerking (SDG 17). Daarom zetten al onze medewerkers zich jaarlijks in tijdens de Abovo Maxlead Impact Days, waarbij alle medewerkers hun handen uit de mouwen steken: koken voor Leger des Heils, opruimen van zwerfvuil tot het ondersteunen van ouderen en vluchtelingen. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Onze duurzame klantrelaties - Published: 2025-01-27 - Modified: 2025-02-07 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/cases/klantrelaties/ Uiteindelijk lijken mediabureaus veel op elkaar: dezelfde kennis, dezelfde media, dezelfde soort tooling. Het verschil maak je met mentaliteit. En de onze werpt zijn vruchten af. We wonnen pitch na pitch. 63 nieuwe klanten We wonnen pitch na pitch Wij houden van challengers Dit momentum is een weerspiegeling van de tijdgeest waarin lef, eerlijkheid, echte aandacht en no-nonsense mentaliteit onderscheidend is geworden. Wij houden van challengers en diversiteit binnen ons klantportfolio: van de kleine zonwering verkoper tot Lidl, de grootste pitch van het jaar. Met slechts zes vertrekkende klanten blijft de achterdeur grotendeels dicht. De klanttevredenheid blijft hoog met rapportcijfer 8,0 en onze klanten blijven lang loyaal: gemiddeld 8,7 jaar. En daarmee hebben we écht contact Naast onze dagelijkse contactmomenten organiseren we tien events met én voor onze klanten. De belangrijkste is misschien wel onze Klantendag waarbij 250 klanten aanwezig zijn om zich te laten inspireren door klantcases, learnings en keynotes als o. a. Eva Jinek en Christian van Thillo. Elk jaar een dag van hoog niveau. We zijn ook internationaal En we willen meer. Om te beginnen willen we af van de perceptie dat wij alleen nationaal kunnen helpen. Daarom is verder gebouwd aan internationale samenwerking in het Local Planet Netwerk. We helpen meer dan 25 klanten met hun expansie naar het buitenland. Denk aan Sunweb, Basic-Fit, HG, Corendon of De Koffiejongens. Allemaal uitdagers. Net als wij. En verkozen als nummer 1 in New Business Ook willen we verder groeien. Dat lukt nu al met onze business development aanpak, met focus op cross- en upsell bij bestaande klanten. Ons dedicated new business team van vier FTE genereerde €70 miljoen aan new business spend, een sterke stijging ten opzichte van €27 miljoen in 2023. Goed voor een nummer één positie in de ranking van onafhankelijke mediabureaus (bron: COMvergence Campaign Red). Met een klantwaardering van een 8 “Graag wil ik mijn oprechte waardering uitspreken voor jullie geweldige werk en de plezierige samenwerking. Deze campagne voor ACIBADEM International Medical Center is een mooi toonbeeld van creativiteit en professionaliteit. Ik ben onder de indruk van hoe de campagne naadloos is geïntegreerd over diverse media, van televisie en radio tot sociale platformen. Het was een genoegen om met jullie samen te werken. Op naar de volgende :) ” Koray Yuruk General Director bij Acibadem IMC “Sterk kanaal onafhankelijk advies. Abovo Maxlead is ons full funnel mediabureau en verantwoordelijk voor al onze media- en performance inzet. We werken al jaren samen en nog steeds weten ze ons te verrassen en uit te dagen met data gedreven inzichten. Dit maakt ze een volwaardige business partner! ” Erica van Vonderen CCO Basic-Fit Europe “Het belang van samenwerken met een bureau is dat je niet tegenover elkaar werkt, maar juist als partners naast elkaar staat. Daarbij weet Abovo Maxlead hoe discount formules werken, waarbij ook scherpte en snelheid noodzakelijk is” Jordi Hillenga Marketing Manager “Het is voor ons van belang om te werken met een data & insights gedreven organisatie, waardoor er continue gestuurd wordt op cijfers en niet op onderbuik. Bij Abovo Maxlead zijn we geen nummertje en werken we direct met de decision maker. Naar ons idee komt dit mede door het nuchtere karakter en hun flexibilteit. ” Valentijn Rensing CEO en oprichter “De total video benadering van Abovo Maxlead is één van de redenen waarom we voor jullie hebben gekozen” Karlijne Bos Teamlead Merk & Campagne VGZ Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Waarom 2024 voor ons opzienbarend was - Published: 2025-01-27 - Modified: 2025-02-06 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/cases/opzienbarend/ 2024; het jaar dat het allemaal samen kwam. De steeds meer zichtbare koers heeft ons tot een recordjaar gebracht. Abovo Maxlead is anno nu een volwassen en nog steeds eigenzinnig bureau, buiten de beroemde Amsterdamse bubbel. Vanuit Hoorn en Oegstgeest gaan wij onafhankelijk de strijd aan met gevestigde (en vaak internationaal aangestuurde) mediabureaus. Want met 63 (! ) nieuwe klanten als VGZ, Lidl, KFC en Intratuin durven we te zeggen: we staan op de kaart als de challenger. 2024; het jaar dat we 25 jaar bestaan In een kwart eeuw zijn we gegroeid van ooit een regionale speler naar het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland. Enerzijds door vast te houden aan Westfriese nuchterheid en ondernemerschap en onze vier kernwaarden te doorleven: lef, kritisch, ondernemend en plezier. Anderzijds door grote slagen te maken in professionalisering en innovatie. Zo lukt het ons steeds beter klanten en jong en senior talent te overtuigen van ons verhaal en aanpak: Abovo Maxlead daagt je uit. 2024; het jaar van double downen op innovatie Het is een jaar waarin we hebben ingezet op innovatie en de doorontwikkeling van onze eigen tooling. Zo blijven we investeren in data om onze omzet uit data in de komende 3 jaar te verdubbelen. Daarvoor hebben we dit jaar het data-adviesbureau Dase Analytics overgenomen en verdubbelen we het inhouse team van dataspecialisten. 2024; het jaar van oogsten Met onze frisse visie op effectieve inzet van media, creatie en performance overtuigen we. We kregen de nummer één ranking van Emerce100 en maar liefst 11 nominaties en 4 gewonnen awards: SponsorRing, Channable Awards, Content Marketing Awards en een SAN-Accent. Op deze site zie je onze vier AMMA-inzendingen. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Beste content- en engagementstrategie - Ruiter Dakkapellen - Published: 2025-01-23 - Modified: 2025-02-07 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/cases/ruiter-dakkapellen/ Ruiter Dakkapellen laat zien hoe je met slimme contentmarketing écht resultaat boekt. Met een innovatieve contenthub werd niet alleen de latente doelgroep bereikt, maar ook de conversie flink verhoogd. Het bewijst dat performance-marketing niet alleen voor grote merken en hoge budgetten werkt! Laat zien hoe de content- en engagementstrategie is gebaseerd op een helder en concreet (doelgroep)inzicht of uitgangspunt Ruiter Dakkapellen heeft zich al jarenlang bewezen als marktleider dankzij een solide zoekmachinemarketingstrategie. Toch was de ambitie voor 2024 helder: een groei van 33% in het aantal orders. In een economisch klimaat waar voorzichtigheid de overhand heeft sinds de COVID-crisis, bleek dit een stevige uitdaging. Ook de data bevestigen dit; grote aankopen bleven uit (Bron CBS 2025) en er bleek afvlakking in zoekvolumes naar dakkapellen: de jaarlijkse groei in zoekvolumes van de meest converterende zoekwoorden was slechts 5,6%. Dit, ondanks een 11% grotere in-market doelgroep ten opzichte van het voorgaande jaar, volgens GfK. Dit illustreert bovendien dat Ruiter Dakkapellen nog niet de volledige doelgroep bereikt door enkel Search in te zetten. Zeker het jongere segment (34 jaar en jonger) vertoont ander mediagedrag en kan niet eenvoudigweg via zoekresultaten worden aangesproken. Abovo Maxlead had de verwachting door zoekmachineoptimalisatie, CRO-verbeteringen aan de website en het opschalen van de media-inzet (binnen de target kosten per lead), zo’n 14% meer orders te realiseren. De overige groei diende dus elders vandaan te komen. We gingen daarom verder dan alleen de in-market doelgroep en beseften dat een andere aanpak nodig was om de doelstelling te behalen. In Nederland zijn er volgens GfK zo’n 515. 000 mensen actief op zoek naar een dakkapel. Maar slechts een klein deel van hen gaat daadwerkelijk over tot aankoop. Met ruim 4,5 miljoen koopwoningen in Nederland (Bron: CBS 2024) en 72% van de daken van woongebouwen niet plat is (Bron: Atlas Leefomgeving 2024), groeit het potentieel enorm. Deze cijfers laten zien dat de groep die in de toekomst mogelijk geïnteresseerd is in een dakkapel, minstens zes keer groter is dan de in-market doelgroep. Deze bevindingen worden versterkt door een inzicht van DPG Grow: maar liefst 31% van de Nederlanders overweegt binnen zes maanden een grote verbouwing (Bron: DPG Grow 2024). Bij woninginrichting is, naast een gebrek aan geld, de indeling van de ruimte het grootste struikelblok – precies waar Ruiter Dakkapellen op in kon spelen. Tot dat moment richtte de content zich vooral op de in-market doelgroep, met praktische tools zoals stappenplannen en vergunningsbrochures. Maar om ook de latente doelgroep te bereiken, was een nieuwe koers nodig. Abovo Maxlead ontwikkelde daarom een innovatieve contenthub die niet alleen de aanschaf van een dakkapel centraal stelde, maar ook inspireerde over de mogelijkheden voor het inrichten en verbouwen van je woonruimte. Laat zien hoe de content heeft geleid tot engagement én hoe dit heeft bijgedragen aan het campagneresultaat De contenthub van Ruiter Dakkapellen is dé nieuwe bron van inspiratie. Met blogartikelen, klantbinnenkijkers en interactieve renders die slimme kamerindelingen tonen, wordt de latente doelgroep niet alleen aangesproken, maar ook geactiveerd. Het inspiratiemagazine speelt daarin een sleutelrol: een conversietool die bezoekers aantrekt en na een download e-mailadressen verzamelt. Deze contenthub laat mensen de waarde van een dakkapel inzien en stimuleert verbouwplannen serieus te overwegen. Alle leads worden vervolgens beheerd in MaxLeadManager, de eigen software van Abovo Maxlead. Hier leggen we showroomafspraken en orders vast, zodat we de omzet per lead direct kunnen volgen. Ook de opvolging via e-mailmarketing gebeurt via dit systeem. De resultaten zijn indrukwekkend: in de eerste zeven maanden van 2024 zagen we een enorme stijging van 133% in de conversieratio van websitebezoekers naar leads, terwijl het totale verkeer met 13% toenam. Dit is een perfect voorbeeld van wat wij SXO noemen: Search eXperience Optimization, waarbij een website optimaliseert voor de eindgebruiker, niet alleen voor zoekmachines. Door onze focus te verbreden van een zeer specifieke doelgroep (dakkapel) naar een brede doelgroep (verbouwing overwegen), zagen we ook een boost in de effectiviteit van social ads. Maar liefst 35% van alle leads die voortkomen uit het inspiratiemagazine, werd binnengehaald via social media, wat de kracht van dit kanaal benadrukt. Hierdoor konden we ons mediabudget voor social media met 72% verhogen ten opzichte van het voorgaande jaar, wat resulteerde in nóg meer leads. Naast het inspiratiemagazine zet Ruiter Dakkapellen meer downloadable content in voor leads, zoals een stappenplan, vergunningsbrochure en voorbeeldoffertes. Door de toevoeging van het inspiratiemagazine, steeg het aantal ‘soft leads’ in de eerste 7 maanden van 2024 met 78% ten opzichte van het jaar ervoor. Het omzetaandeel van de soft leads steeg in diezelfde periode van 17% naar 24%. Licht toe op welke (meetbare) KPI’s is gestuurd en waarom In deze case kijken we naar de eerste zeven maanden van 2024, omdat het proces van lead tot order doorgaans vier tot vijf maanden duurt. We richtten ons op de belangrijkste KPI’s: de waarde per lead en het omzetaandeel van de soft leads. De verwachting was een daling in de waarde per lead omdat we nu een bredere doelgroep buiten de in-market groep benaderen. En dit klopte: de waarde per lead daalde met 11%, maar daartegenover stond: een groei in leads van maar liefst 78%. Naast de daling in leadwaarde, vermoedden we dat het inspiratiemagazine zou concurreren met andere conversiepunten, zoals het stappenplan. We wilden daarom ook de impact van deze verschuiving meten. Wat bleek? Het omzetaandeel van de soft leads steeg van 17% in 2023 naar 24% in 2024, een indrukwekkende groei van 41%. En dat terwijl het volume van deze leads enorm toenam. Om te begrijpen of de verschuiving van waarde naar volume echt loonde, hebben we de extra omzet van 2024 (zonder affiliates) vergeleken met de extra investeringen in media en manuren. Dit leverde een winstbijdrage van maar liefst €162. 000 op, oftewel 1,7 keer de extra investering. Een enorme win voor onze klant en een bevestiging dat deze nieuwe strategie werkt. Deze case laat zien hoe je contentmarketing op een performance-gedreven manier kunt inzetten om écht verschil te maken. Grote A-merken voeren vaak indrukwekkende campagnes, maar voor veel bedrijven is dit moeilijk haalbaar... --- ### Beste Collaboration - NPL & 538 - Published: 2025-01-21 - Modified: 2025-02-07 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/cases/npl-538-stemmenjacht/ Stemmenjacht laat zien hoe een sterke combinatie van merkactivatie, media-integratie en interactieve content kan zorgen voor impact. De campagne werd niet alleen versterkt via radio, maar ook via televisie en digital (Netwerk effect Talpa), waardoor maximale engagement werd gerealiseerd. Mede daardoor wordt Stemmenjacht gecontinueerd in het voorjaar van 2025! Laat zien hoe de samenwerking is gekozen op basis van een helder inzicht of uitgangspunt Hoe breng je het succesvolle tv-concept Postcode Loterij Miljoenenjacht, dat al 25 jaar bestaat, naar andere kanalen en breid je het uit met een spelelement om een breder publiek te bereiken? Om uiteindelijk het enthousiasme voor de Nationale Postcode Loterij (NPL) verder te verhogen? Uit analyse van de kijkcijfers bleek dat Miljoenenjacht vooral populair is bij de 45-65 jarigen. Online varianten zoals Kraak de Koffer en Raad de Koffer scoren juist goed bij een jonger publiek van 25-45 jaar. Er was dus nog ruimte op het gebied van audio om de aanwezige potentie in het ‘kofferconcept’ verder uit te nutten. Het creatieve idee voor Stemmenjacht ontstond bij Radio 538. Vanuit de expertise op gebied van interactieve radiospellen werd het concept ontwikkeld, waarna Abovo Maxlead aansloot om de strategie te verfijnen en de activatie te maximaliseren. Deze samenwerking zorgde ervoor dat zowel de kracht van live radio als de bredere mediastrategie optimaal werden benut. Omschrijf de onderdelen van de samenwerking en geef aan hoe die bepalend zijn geweest voor het succes Stemmenjacht werd gelanceerd in het voorjaar van 2024 en liep tijdens de tv-uitzendingen van Miljoenenjacht. In de studio van Radio 538 stonden de 26 iconische gouden koffers, elk gekoppeld aan een audiofragment van de stem van een BN’er. Het geldbedrag per koffer varieerde van € 500 tot € 50. 000, met een totale prijzenpot van € 100. 000. Luisteraars konden meedoen door zich via de 538-app of -website aan te melden en kregen hints om de juiste stem te raden. De spanning steeg naarmate de moeilijke stemmen hogere bedragen opleverden. Het hoogste bedrag voor de stem van schaatster Joy Beune in koffer 17 werd op 26 maart in de middagshow van Frank Dane geraden. De campagne kwam tot leven door een slimme mix van promo’s/tag-ons/audioboards op Radio 538, aangevuld met social media posts en een centrale actiepagina. De kracht van Radio 538 werd optimaal benut door gebruik van de iconische stem van station-voice Wessel van Diepen in alle spots en promo’s. De dj’s van Radio 538 speelden een cruciale rol in de campagne, door actieve betrokkenheid en in-program content, wat de interactie en impact vergrootte. Geef aan hoe de samenwerking onderdeel is van de bredere communicatiestrategie en verdieping geeft aan de campagne Naast de samenwerking met Radio 538 werd de actie verder versterkt door het NetwerkEffect van Talpa Network. Door exposure in Hart van Nederland en Shownieuws werd de campagne breder gedragen, waardoor vanaf de start extra zichtbaarheid voor Stemmenjacht werd gerealiseerd. Dit zorgde niet alleen voor meer engagement, maar versterkte ook de connectie tussen de verschillende platformen binnen het netwerk. Deze aanpak zorgde voor een krachtige synergie en heeft mede bijgedragen aan het ruim behalen van het target voor lotverkoop (index 122). Het succes van de actie leidde tot een vervolg in het najaar 2024, waarbij de campagne opnieuw gelijktijdig met de uitzendingen van Miljoenenjacht op SBS6 werd uitgezonden. Doordat de spanning werd opgebouwd met de laatste koffer, die ondanks hints niet werd geraden, werd de actie verlengd (uiteindelijk van 25-9 t/m 1-11). De ondersteuning was grotendeels vergelijkbaar met de voorjaarscampagne en werd uitgebreid met een landelijke out-of-home campagne die de samenwerking tussen beide partijen extra benadrukte, wat de impact en zichtbaarheid verder vergrootte. Naast de grote edities in het voorjaar en najaar werd er tussen Kerst en Oud & Nieuw een speciale mini-editie van Stemmenjacht gespeeld. Hiermee werd slim ingespeeld op een periode waarin consumenten meer tijd besteden aan entertainment en interactieve formats. Beschrijf waarom de samenwerking een positief effect heeft gehad op alle partijen (buiten de financiële transactie) De samenwerking tussen de NPL en Radio 538 heeft positieve effecten gehad voor beide partijen (onderzoek dvj-insights maart 2024). Versterkte merkidentiteit Koppeling NPL en Radio 538 wordt als logisch en passend ervaren, 2/3 van de respondenten ziet het als een goede match. De associatie van Stemmenjacht met NPL (het spelelement) helpt om de herkenbaarheid en aantrekkelijkheid van beide merken te vergroten. Verhoogde betrokkenheid Door de introductie van Stemmenjacht is 1/3 van de respondenten meer gaan luisteren naar Radio 538. Bovendien vindt 61% van de luisteraars het spelelement van Stemmenjacht leuk, wat de luisterervaring vergroot en de band met het station versterkt met als gevolg een grotere loyaliteit onder het luisterpubliek. Duidelijke doelgroep versterking De samenwerking biedt Radio 538 de mogelijkheid zich te onderscheiden van andere zenders, 56% van de luisteraars vindt de actie onderscheidend en passend bij de zender. Door Stemmenjacht is 1/3 van de respondenten meer gaan luisteren naar Radio 538, 61% vindt het spelelement ook leuk. Ook vindt 53% van de luisteraars dat het radiospel lijkt op het tv-programma Miljoenenjacht Synergie Stemmenjacht haakte direct in op de bekendheid én spanning van Miljoenenjacht, waardoor de campagne profiteerde van een bestaande merkassociatie. Door dit te koppelen aan de interactieve kracht van radio en digitale platformen, werd een volledige crossmediale strategie neergezet. Dit zorgde voor een sterke herkenbaarheid, waarbij luisteraars en kijkers op meerdere touchpoints met de actie in aanraking kwamen. Licht toe op welke KPI’s is gestuurd en waarom Belangrijkste doelstellingen NPL waren het verhogen van positieve houding t. o. v. NPL, overweging en positieve imago. Resultaten (bron: onderzoek dvj-insights maart 2024) Houding t. o. v. NPL significant gestegen bij Exposed groep Deelnemers index 120, Niet-deelnemers index 152 Overweging significant gestegen bij Exposed Niet-deelnemers (index 164) Significante uplift imago statements Exposed groep, vooral bij Niet-deelnemers Voor bijna 80% van de luisteraars was duidelijk dat Stemmenjacht werd gesponsord door de NPL Totaal 43% van de personen die de sponsoring van NPL terugspeelden heeft nu een positiever beeld van NPL Van onderzoekspopulatie vond 2/3 dat NPL en Radio 538 bij elkaar passen én dat NPL ook specifiek... --- ### Beste Collaboration - Basic-Fit - Published: 2025-01-20 - Modified: 2025-02-07 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/cases/basic-fit-blijfbewegen/ Deze campagne benadrukt de voordelen van sport en beweging voor het fysieke en mentale welzijn en speelt zo op een positieve manier in op de groeiende zorgen over de mentale gezondheid van met name jongvolwassenen. Een samenwerking tussen Claude, Basic-Fit , MIND, Mental Health Europe en Te Gek! ? waarin we een eerste stap zetten: een videoclip die niet alleen inspireert, maar ook het gesprek opent op plekken waar jongeren écht luisteren. Laat zien hoe de samenwerking is gekozen op basis van een helder inzicht of uitgangspunt In de Volksgezondheid Toekomstverkenning 2020 staat dat mentale gezondheid een van de grootste gezondheidsrisico’s vormt. Ook onder jongeren is het een probleem. Zo geeft 1 op de 3 jongeren aan last te hebben van mentale klachten als stress, angst en depressie. Tegelijkertijd heerst er een enorm taboe rondom het onderwerp, waardoor jongeren het lastig vinden om erover te praten en een oplossing te vinden. Terwijl er een simpele manier is die je kan helpen om je beter te voelen. Zo blijkt uit onderzoek van het British Journal of Sports Medicine (2023) dat bewegen een bewezen positief effect heeft op de mentale gezondheid en problemen zoals stress, angstige gevoelens en depressie vermindert of zelfs wegneemt. Basic-Fit streeft ernaar om iedereen een kans te geven om niet alleen fysiek fit te zijn, maar zich ook mentaal fit te voelen en heeft als missie fitness voor iedereen toegankelijk te maken en mensen te inspireren om voor zowel hun lichaam als geest te zorgen. Met dat gegeven én het inzicht dat maar liefst 1 op de 3 jongeren en 25% van de bevolking te maken krijgt met mentale problemen, wil Basic-Fit met een maatschappelijke boodschap en actie het gesprek omarmen, openbreken en mensen écht in beweging brengen. Daarom sloegen we juist handen ineen met de organisaties MIND, Mental Health Europe en Te Gek! ? , partners gespecialiseerd in mentale gezondheid. Door hen bij de campagne te betrekken, bereikten we niet alleen nog meer jongeren met mentale gezondheidsproblemen, maar creëerden we ook draagvlak voor de #BlijfBewegen campagne op de lange termijn. Dit maakte de samenwerking een win-win voor alle partijen: de NGO’s konden hun boodschap over mentale gezondheid op grotere schaal delen, terwijl Claude, met zijn eigen invloed en bereik, echt het gezicht werd van een open gesprek over mentale gezondheid. Het was een gelijkwaardige samenwerking die de boodschap op een energieke en authentieke manier tot leven bracht! Omschrijf de onderdelen van de samenwerking en geef aan hoe die bepalend zijn geweest voor het succes Samen met Claude, een opkomende artiest bekend bij de doelgroep, ontwikkelden we een videoclip La Pression. Daarin benadrukken we met storytelling dat bewegen – hoe je dat ook invult – positief bijdraagt aan je mentale gezondheid en klachten als stress, angst en depressie helpt verminderen. De video, met een lengte van 03:58, werd door meer dan 25% van de doelgroep volledig bekeken. Op een totaal aantal views van meer dan 1. 640. 000 op YouTube en zes weken lang in de Top40 hebben we veel mensen op een kwalitatieve manier betrokken bij het statement over mentale gezondheid. In het verlengde van de videoclip ging Basic-Fit met haar partners nog een stap verder. In het teken van World Mental Health Day kon iedereen in de week van 10 oktober een gratis Basic-Fit-dagpas aanvragen. Basic-Fit organiseerde een exclusief sportevent waar Claude aftrapte met een persoonlijke boodschap over omgaan met druk en aansluitend een optreden gaf. Ook was er ruimte voor gesprekken met MIND, TeGek? ! en Mental Health Europe. Voor hen gaf deze campagne een unieke gelegenheid jongeren met mentale problemen te bereiken en creëerden we samen draagvlak voor de #BlijfBewegen movement op de lange termijn. Geef aan hoe de samenwerking onderdeel is van de bredere communicatiestrategie en verdieping geeft aan de campagne De videoclip, met een natuurlijk organisch bereik via muzikale verspreiding, vormde de impactvolle drager van de boodschap die is verspreid over populaire online videokanalen en in bioscopen. Extra zichtbaarheid werd gerealiseerd via RTL Boulevard en branded content inclusief aanjaging over het DPG Media-netwerk. Diepte-interviews met influencers, geteased met partnerposts, hebben verdere relevante zichtbaarheid gegeven aan een lastig te bereiken doelgroep. De activatie tijdens World Mental Health Day bracht het nog een stap verder door de deuren van Basic-Fit kosteloos te openen en mensen zo het effect van sporten écht te laten ervaren. Beschrijf waarom de samenwerking een positief effect heeft gehad op alle partijen De resultaten mogen er zijn, zo blijkt uit het Exposed-Non Exposed onderzoek van MeMo2 (zie bijlage 2): de Sport Intentie onder de doelgroep jongeren 16-34 die normaal gesproken niet aan sporten doet, toenam met maar liefst index 117. We wisten ze met de Claude-samenwerking dan ook echt te bereiken: de videoclip is inmiddels +2 miljoen keer gestreamd en meer dan de helft (52%) van de doelgroep kent de samenwerking. En maar liefst 49% van de ontvangers begrijpt de boodschap dat sporten & bewegen belangrijk is voor je mentale gezondheid. De NGO’s hebben hun doel bereikt nu 50% van de jongeren zich aangemoedigd voelt de rol van sport bij mentale gezondheid met vrienden of familie te bespreken. 42% in diezelfde doelgroep gaat zelfs actief op zoek naar meer informatie over de rol van sport en beweging voor de mentale gezondheid. Daarnaast laat het onderzoek zien dat het nummer en de video goed past bij zowel Basic-Fit en Claude en wordt door 58% van de doelgroep als sympathiek beschouwd. Het publiek begrijpt duidelijk de boodschap en vindt 53% het geloofwaardig. We kunnen dus volmondig zeggen dat we met de #BlijfBewegen-campagne bij hebben gedragen aan het vergroten van het bewustzijn van de rol die lichaamsbeweging speelt in de mentale gezondheid en daarmee mensen zowel fysiek als mentaal in beweging hebben gebracht! Licht toe op welke KPI’s is gestuurd en waarom Onderstaande 3 KPI’s zijn getoetst door Memo2 (zie bijlage 2) De campagne stimuleert primair de sport intentie en secundair de merkvoorkeur De campagne heeft geleid tot een positief effect (index 117 exposed vs non-exposed) op de sport intentie De samenwerking heeft... --- --- ## Evenementen ### Klantendag Abovo Maxlead 2025 - Published: 2025-04-09 - Modified: 2025-05-14 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/evenementen/klantendag-abovo-maxlead-2025/ - Evenement locaties: Fort Voordorp Utrecht - Evenement sessies: AIM – Van bereik naar effect mét aandacht, Basic Fit maximaliseert Impact via unieke combinatie van Contextual, Creative & Attention Tech, De toekomst van SEO: Hoe AI het zoeklandschap verandert, Don’t use AI, Grote volumes, weinig tijd: zo brengt AI efficiëntie in recruitment bij Action, Hoe kun je AI inzetten als creatieve tool?, Mens vs AI (jij maakt het verschil), Nog even geduld..., Performance Creatie: waar technologie, data en creatie samenkomen voor impact, Stop met handwerk, losse spreadsheets, decentrale rapporten, trage dashboards en start morgen al je eigen marketing data warehouse, Think Global, Act Local - Evenement sprekers: Christ Coolen, Collega, Daan Jongen, Dave Zutt, Marktplaats, Pieter Jan & Nick Hansen, Rob de Boer, Roger Verdurmen, Spreker klant, Spreker performance, Sterre en Tim Op 26 juni organiseren we weer onze klantendag: een dag vol inspirerende sprekers, interessante inzichten en ruimte om vakgenoten te ontmoeten. Dit jaar draait alles om het thema "Mens vs. tech: Wie maakt het verschil? " Tegenwoordig werken mensen en technologie steeds nauwer samen. Eén ding is zeker: het beste resultaat ontstaat wanneer ze samenkomen. Waar technologie processen kan versnellen en data kan analyseren, is het de mens die de koers bepaalt door intuïtie en menselijke creativiteit. Wie maakt volgens jou het verschil? Ontdek het tijdens onze Klantendag. Meld je nu aan en mis het niet! Houd deze pagina in de gaten voor de nieuwste updates over het inhoudelijke programma. --- ### Seminar B2B - Published: 2024-10-25 - Modified: 2024-11-11 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/evenementen/seminar-b2b/ - Evenement locaties: Paviljoen Puur - Evenement sprekers: Christ Coolen, Michael Petit, Nick Hansen Wagensveld & Paul Tops, Petra de Waal Dit seminar is helaas al geweest! Het was weer een groot succes. Christ Coolen vertelde in zijn presentatie over Marketing Psychologie. Michael Petit voegde hier de resultaten uit het marktonderzoek aan toe en Petra de Waal presenteerde over online recruitment. Paul Tops en Nick Hansen Wagensveld vertelde tijdens dit seminar over mentale beschikbaarheid. Hieronder kun je zien hoe de dag eruit zag. Heb je het seminar gemist? Luister dan naar de AM Talks aflevering waarin Michael Petit samen met onze CEO Willem-Albert Bol de uitdagingen van B2B bespreekt. --- --- ## Nieuws ### Abovo Maxlead genomineerd voor European Search Award - Published: 2024-04-08 - Modified: 2024-04-08 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/nominatie-european-search-awards/ --- ### Ben jij voorbereid op een cookieloze toekomst? - Published: 2024-01-23 - Modified: 2024-01-23 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/ben-jij-voorbereid-op-een-cookieloze-toekomst/ --- ### Retail media: zowel onder- als overschat - Published: 2023-12-11 - Modified: 2023-12-11 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/retail-media-zowel-onder-als-overschat/ --- ### Abovo Maxlead vraagt B Corp certificering aan - Published: 2023-09-28 - Modified: 2023-09-28 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-vraagt-b-corp-certificering-aan/ --- ### Abovo Maxlead genomineerd voor Cross Media Bureau van het Jaar - Published: 2023-09-22 - Modified: 2023-09-22 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/nominatie-bureauvanhetjaar/ --- ### Abovo Maxlead lanceert AI Marketing Taskforce - Published: 2023-09-14 - Modified: 2023-09-14 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-lanceert-ai-marketing-taskforce/ --- ### Aandacht sturen: Hoe je Gaze Cues inzet voor Effectieve Reclame - Published: 2023-08-24 - Modified: 2023-08-24 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/aandacht-sturen-hoe-je-gaze-cues-inzet-voor-effectieve-reclame/ --- ### Duurzaamheid: Wij dagen onszelf uit. - Published: 2023-07-24 - Modified: 2023-07-24 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/duurzaamheid-wij-dagen-onszelf-uit/ --- ### Vijf minuten met... Romar van der Leij - Published: 2023-06-20 - Modified: 2023-06-20 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/nabespreken-met-romar-van-der-leij-analytics-seminar-2023/ --- ### Gouden Keurmerk Talentontwikkeling voor Abovo Maxlead - Published: 2023-05-05 - Modified: 2023-05-05 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/gouden-keurmerk-talentontwikkeling-voor-abovo-maxlead/ --- ### Een plek aan tafel van de TikTok Advisory Board - Published: 2023-05-05 - Modified: 2023-05-05 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/tiktokadvisoryboard/ --- ### Abovo Maxlead verwelkomt Bertolli en Jean Bâton - Published: 2023-04-20 - Modified: 2023-04-20 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-verwelkomt-bertolli-en-jean-baton/ --- ### De yin & yang van het aankoopproces - Published: 2023-04-17 - Modified: 2023-04-17 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/de-yin-yang-van-het-aankoopproces/ --- ### Abovo Maxlead in de Top 5 van kwalitatieve bureaus in Nederland - Published: 2023-04-13 - Modified: 2023-04-13 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-in-de-top-5-van-kwalitatieve-bureaus-in-nederland/ --- ### Nabespreken B2B seminar met Ralf van Lieshout - Published: 2023-03-08 - Modified: 2023-03-08 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/nabespreken-b2b-seminar-met-ralf-van-lieshout/ --- ### Fairphone kiest Abovo Maxlead de komende twee jaar als mediabureau - Published: 2023-02-07 - Modified: 2023-02-07 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/fairphone-kiest-abovo-maxlead-de-komende-twee-jaar-als-mediabureau/ --- ### Interview Elzemieke Olsthoorn voor de rubriek ‘Mijn Marketing’ van Marketingtribune - Published: 2023-02-03 - Modified: 2023-02-03 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/interview-elzemieke-olsthoorn-voor-de-rubriek-mijn-marketing-van-marketingtribune/ --- ### Elzemieke Olsthoorn start als Head of Content & Marketing bij Abovo Maxlead - Published: 2023-01-20 - Modified: 2023-01-20 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/elzemieke-olsthoorn-start-als-head-of-content-marketing-bij-abovo-maxlead/ --- ### Abovo Maxlead lanceert AM Media.tech: Eigen technologie om campagnes te optimaliseren - Published: 2023-01-11 - Modified: 2023-01-11 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-lanceert-am-media-tech-eigen-technologie-om-campagnes-te-optimaliseren/ --- ### Interview Willem-Albert Bol over werken voor merken met lef - Published: 2022-12-19 - Modified: 2022-12-19 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/interview-willem-albert-bol-over-werken-voor-merken-met-lef/ --- ### Abovo Maxlead breidt uit met nieuwe ervaren collega’s - Published: 2022-12-14 - Modified: 2022-12-14 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-breidt-uit-met-nieuwe-ervaren-collegas/ --- ### Van online leads tot offline aankopen - Published: 2022-11-29 - Modified: 2022-11-29 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/van-online-leads-tot-offline-aankopen/ --- ### Bezoek Meta kantoor in Dublin - Published: 2022-10-25 - Modified: 2022-10-25 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/bezoek-meta-kantoor-in-dublin-zes-takeaways/ --- ### Podcast Marketing Report - Published: 2022-10-21 - Modified: 2022-10-21 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/podcast-marketing-report/ --- ### Interview Willem-Albert Bol in VIA Nederland - Published: 2022-10-21 - Modified: 2022-10-21 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/interview-willem-albert-bol-in-via-nederland/ --- ### Elektrisch automerk BYD kiest voor Abovo Maxlead - Published: 2022-10-17 - Modified: 2022-10-17 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/elektrisch-automerk-byd-kiest-voor-abovo-maxlead/ --- ### Laat je talent je toekomst bepalen - Abovo Maxlead Academy - Published: 2022-10-17 - Modified: 2022-10-17 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-academy-2/ --- ### Angst is slechte raadgever - Published: 2022-09-15 - Modified: 2022-09-15 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/angst-is-slechte-raadgever/ --- ### Wat eerst? Mediastrategie of het creatieve concept? - Published: 2022-09-14 - Modified: 2022-09-14 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/wat-eerst-mediastrategie-of-het-creatieve-concept/ --- ### Onrustige tijden vragen om flexibiliteit en snelheid - Published: 2022-09-14 - Modified: 2022-09-14 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/onrustige-tijden-vragen-om-flexibiliteit-en-snelheid/ --- ### Abovo Maxlead start eigen campagne “Daagt je uit” - Published: 2022-06-21 - Modified: 2022-06-21 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-start-eigen-campagne-daagt-je-uit/ --- ### Interview Willem-Albert Bol MarketingTribune - Published: 2022-04-06 - Modified: 2024-11-06 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/interview-willem-albert-bol-marketingtribune/ . In de 4e editie van MarketingTribune staat zoals elk jaar de Top-100 Adverteerders in samenwerking met Nielsen. ‘Abovo Maxlead is een mediabureau dat aan een ongekende opmars bezig is’. We prijken inmiddels op een 5e plek. MarketingTribune gaat in gesprek met onze CEO Willem-Albert Bol: ‘De vraag die klanten altijd hebben gesteld en zullen blijven stellen: toon mij aan dat het werkt. ’ Lees zijn interview hier -> https://www. marketingtribune. nl/media/nieuws/2022/03/dossier-media-abovo/index. xml     Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Abovo Maxlead groeit door met ervaren vakgenoten - Published: 2022-02-09 - Modified: 2022-02-09 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-groeit-door-met-ervaren-vakgenoten/ --- ### Interview Willem-Albert Bol in mtsprout - Published: 2021-12-10 - Modified: 2021-12-10 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/interview-willem-albert-bol-in-mtsproud/ --- ### Media pionier Evert Bronkhorst versterkt Abovo Maxlead - Published: 2021-12-02 - Modified: 2021-12-02 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/media-pionier-evert-bronkhorst-versterkt-abovo-maxlead/ --- ### Abovo Maxlead Academy - Published: 2021-11-17 - Modified: 2021-11-17 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/nieuws/abovo-maxlead-academy/ --- --- ## Podcasts --- ## Onderzoeken --- ## Diensten ### Sociaal maatschappelijk - Published: 2025-01-23 - Modified: 2025-01-23 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/diensten/sociaal-maatschappelijk/ --- ### Goed werkgeverschap - Published: 2025-01-23 - Modified: 2025-01-23 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/diensten/goed-werkgeverschap/ --- ### Klantrelaties - Published: 2025-01-23 - Modified: 2025-01-23 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/diensten/klantrelaties-2/ --- ### Media innovatie - Published: 2025-01-23 - Modified: 2025-01-23 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/diensten/klantrelaties/ --- ### Opzienbarend - Published: 2025-01-23 - Modified: 2025-01-23 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/diensten/opzienbarend/ --- --- ## Specialismen ### DASE - Published: 2025-04-16 - Modified: 2025-04-18 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/dase/ --- ### Media Guides - Published: 2024-10-28 - Modified: 2024-10-28 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/media-guides/ Als onafhankelijk en zelfstandig mediabureau zijn wij aangesloten bij Media Guides; een mediabureau dat Nederlandse adverteerders helpt door te breken binnen het Belgische medialandschap. Door ander consumentengedrag blijkt de Belgische en Luxemburgse markt moeilijk te bereiken voor Nederlanders. Media Guides is letterlijk onze gids op deze markt. Benelux samenwerking Media Guides is een samenwerking van MBuy, Current. Media en Abovo Maxlead. Samen helpen wij elkaar met een fullservice multimedia aanpak en alles wat hierbij komt kijken. Of het nu gaat om online performance, out-of-home, tv-campagnes, of bijvoorbeeldprint- en drukwerk, Media Guides is de helpende hand in België en Luxemburg. Meer weten over Media Guides? Lees het hier! Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Abovo Media - Published: 2024-08-09 - Modified: 2024-10-22 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/abovo-media/ --- ### Maxlead - Published: 2023-11-21 - Modified: 2024-10-22 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/maxlead/ --- ### Local Planet - Published: 2023-11-21 - Modified: 2024-10-03 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/localplanet/ Als onafhankelijk en zelfstandig mediabureau zijn wij aangesloten bij ‘s werelds grootste, onafhankelijke bureaunetwerk: Local Planet. Een samenwerkingsverband van 62 toonaangevende bureaus die samen maar liefst 85 markten bedienen. Abovo Maxlead bedient namens Local Planet de Benelux-markt. Nederlandse organisaties met internationale ambities én buitenlandse organisaties met ambities binnen de Benelux, kunnen door gebruik te maken van dit netwerk blijven samenwerken met hun eigen lokale bureaus en toch internationaal geholpen worden. Winning the Future De markt vraagt om een aanpak die een beetje stout is, die lef vraagt voor het succes van onze klanten. Door deze Nederlandse proactieve aanpak wonnen we onlangs de “Rising Star Award“ voor het snelstgroeiende bureau binnen het netwerk. En werden we samen met onze Duitse partner Pilot bekroond voor de “Multi Market Excellence” award. Samen geven we onze klanten de aandacht die ze verdienen en helpen ze met die eerste stap over de grens. Benieuwd wat daarbij komt kijken? Bekijk onze aflevering van MarketingReport TV. --- ### AM Recruitment - Published: 2023-11-21 - Modified: 2024-10-21 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/amrecruitment/ Je bent niet de enige die geen recruitment marketeers in huis heeft, of recruiters die geen expertise binnen een bepaalde markt hebben. Bij AM Recruitment hebben we beide wél. En sterker nog: we hebben een heel team aan sterke marketeers die weten hoe ze je merkverhaal overtuigend vertellen, dat kandidaten vanzelfsprekend solliciteren. We vertellen je er graag wat meer over! Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### AM Outside - Published: 2023-11-21 - Modified: 2024-11-06 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/amoutside/ AM Outside is één van de labels van Abovo Media, onderdeel van Abovo Maxlead. AM Outside richt zich op (D)OOH, ook wel Out of Home advertising genoemd. De naam zegt het al, OOH is een vorm van reclame die buitenshuis plaatsvindt. Denk aan billboards, bushaltes, metrostations, of andere publieke plaatsen. OOH is bij uitstek geschikt voor merkbekendheid en bekendheid voor je campagne. Het bereikt namelijk in korte tijd een groot publiek. Daardoor weegt de efficiëntie hiervan enorm op tegen de kosten. Lees waarom (D)OOH zo belangrijk is en wat de voordelen zijn van Out of Home bij Abovo Media. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### AMLocal - Published: 2023-11-21 - Modified: 2024-11-06 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/amlocal/ Adverteren is duur. Toch? Nee! Dat hoeft echt niet. Bij Abovo Media, ons mediabureau, hebben kunnen we met AM Local gemakkelijk lokaal adverteren. Lokaal adverteren is namelijk voor veel ondernemers de sleutel tot advertentiesucces. Bereik jouw klanten met lokale advertenties en maximaliseer je lokale bereik met online adverteren. Nieuwsgierig of lokaal adverteren ook jouw advertentiekosten omlaag brengt en je effectiviteit omhoog? Bezoek de website. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### AMBeyond - Published: 2023-11-21 - Modified: 2024-10-22 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/am-beyond-het-creatieve-content-label/ --- ### AM Media.tech - Published: 2023-10-26 - Modified: 2024-11-06 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/ammedia-tech/ Bij AM Media. tech halen we alles uit jouw data; lees alles over performances, nieuwe inzichten en leads. Vanuit AM Media. tech implementeren we technieken, verzamelen en bewerken we data en vertalen dit naar bruikbare inzichten en personalisatiemogelijkheden voor campagnes. Om de verschillende digitale uitdagingen het hoofd te kunnen bieden, zijn er binnen AM Media. tech verschillende tools en oplossingen ontwikkeld. Benieuwd naar welke? Bezoek de website. Nieuwsbrief Ontvang het laatste nieuws uit de wereld van een dynamisch mediabureau. We mailen je maximaal één keer per maand. --- ### Media.nl - Published: 1999-04-15 - Modified: 2025-04-18 - URL: https://www.abovomaxlead.nl/specialismen/media-nl/ --- --- ## Webinars --- ## Whitepapers & infographics ---