Hoe wij goed werkgeverschap stimuleren
Inclusie gaat over meer dan diversiteit. Het gaat om het gevoel ergens bij te horen. We doen er alles aan een werk-cultuur te creëren waar dat het geval is. We houden van uitdagen en uitdagende types houden van ons. Of dat nou klanten of collega’s zijn. Samen voelen wij ons verbonden en hebben we enorm veel plezier. Dit jubileumjaar zelfs een beetje extra, met een gezamenlijk feestweekend in Gent.
- Klant: Abovo Maxlead

We behouden het Gouden Keurmerk Talentontwikkeling
De fusie van Abovo Media en Maxlead vier jaar geleden zorgde voor verschillende culturen, gezichten en vooral ook inzichten. Die hebben wij letterlijk bij elkaar gebracht. Is Abovo Maxlead al een representatieve afbeelding van de maatschappij? Zeker niet. Dat weten we ook en werken daar hard aan. In ons HR-beleid ondernemen we stappen door te investeren in jong en divers talent. Dit wordt bevestigd door het ‘Gouden Keurmerk Talentontwikkeling’ en de constante stroom van jonge toppers in onze Abovo Maxlead Academy.
“De Academy heb ik als zeer leerzaam en prettig ervaren. Abovo Maxlead zorgt dankzij de Academy voor uitstekende begeleiding. De Academy helpt ons om een succesvol consultant te worden. De trainingen hebben mij geholpen om beter te begrijpen wat wij als organisatie doen. Naast de trainingen maakte wij als groep ook een opdracht. De opdracht was om een mediaplan te schrijven voor Ruiter Dakkappellen. Dit mediaplan moesten wij uiteindelijk presenteren voor alle MT-leden, head of's en teamleads. Dit was erg leerzaam en leuk om te doen. Wat ik heb geleerd tijdens de trainingen en de groepsopdracht neem ik mee in mijn huidige werk. Het is fijn om te merken dat Abovo Maxlead zo serieus om gaat met haar talenten. ”Rick van Noort
Junior SEO Consultant
“De afgelopen 7 maanden heb ik deelgenomen aan de Abovo Maxlead Academy, wat een waardevolle ervaring was! Tijdens deze academy kreeg ik niet alleen de kans om mijn kennis van online marketing flink te verdiepen, maar ook om direct praktijkervaring op te doen. We behandelden onderwerpen als Google Ads, SEO, social media en data-analyse. Dit werd gecombineerd met inspirerende workshops, uitdagende cases en begeleiding van ervaren specialisten. Wat de academy extra leuk maakte, was de samenwerking met andere deelnemers. Iedereen bracht zijn eigen kennis en ideeën mee, waardoor we veel van elkaar konden leren. Daarnaast was de sfeer altijd positief en motiverend, wat het makkelijker maakte om nieuwe dingen te proberen en jezelf te ontwikkelen.”Olivier Stigter
Sr. Online Marketing Consultant
“Ik kan de Academy echt aan iedereen aanraden! Als iemand zich verder wil verdiepen in digital marketing vind ik het de ideale springplank! ”Carine Zwarthoed
SEO Consultant
“Super leerzaam om te leren over elke marketing discipline. Zo leer je om verder te denken dan je eigen afdeling en leer je hoe elke discipline elkaar kan aanvullen. Ook is het super waardevol om erachter te komen welke discipline nog meer interessant voor je is. ”Renée Wagenaar
Social Media Consultant
“De Academy heeft mij geholpen een duidelijk beeld te schetsen van het medialandschap en de werkzaamheden binnen de digitaal-afdeling van Abovo-Maxlead. Door het bijwonen van verschillende kennissessies en het maken van een groepsopdracht ben ik goed voorbereid en zelfverzekerd begonnen als DVA-specialist bij Abovo Maxlead. Nu, 2 jaar later ben ik verantwoordelijk voor een mooi klantenpakket en zelf doorgegroeid tot Medior DVA-consultant.”Isa Angdringa
Display, Video & Audio Consultant
En zien vrouwen in opmars
Deze inspanningen voor DEI leiden ook tot een grotere vrouwelijke vertegenwoordiging, zowel op middenmanagement (van 41% naar 44%) als MT-niveau (van 14% naar 29%). En wij blijven vooruitkijken naar wat beter kan en moet.
